"Alfa Laval" ir NMRI sėkmingai atliko CO2 surinkimo bandymus laive naudojant išmetamųjų dujų valymo sistemą

Kadangi jūrų pramonė siekia ateities, kurioje anglies dioksido išmetimo mažinimo, "Alfa Laval" ir jos partneriai tiria technologijas, reikalingas šiam tikslui pasiekti. Viena iš galimybių - anglies dioksido surinkimas ir saugojimas (angl. CCS), kuris neseniai "Alfa Laval" ir Japonijos nacionalinis jūrų tyrimų institutas (NMRI) atliko bandymus.

CO2 surinkimo bandymai dideliu mastu

NMRI inicijuotas CO2 surinkimo bandymų projektas buvo skirtas laboratorijoje gautiems rezultatams patvirtinti realiomis sąlygomis. Kadangi reikėjo išbandytos, pilno mastelio hibridinės skruberio sistemos, "Alfa Laval PureSOx" atliko svarbų vaidmenį. Su tyrimais susijęs Japonijos laivo savininkas, kuris "PureSOx" buvo įdiegęs naujame laive, kad jis atitiktų SOx reikalavimus, susitarė su "Alfa Laval" ir laivų statykla, kad bandymai būtų įtraukti į laivo bandymus jūroje.

"Alfa Laval PureSOx" yra patikrintas sprendimas, turintis ilgametę patirtį SOx mažinimo srityje", - sako René Diksas, "Alfa Laval" išmetamųjų dujų valymo sistemų vadovas. "Teigiami mūsų projekto su NMRI Japonija rezultatai rodo, kad skruberių technologija taip pat gali būti svarbi šalinant anglį jūroje."

Tarpinė stotelė siekiant anglies dioksido neutralumo

CCS yra potenciali tarpinė technologija, suteikianti galimybę iš išmetamųjų teršalų išgauti anglies dioksidą tol, kol taps perspektyvesnis anglies dioksido neišskiriantis kuras. Visiškai CCS sprendime iš laivo išmetamųjų dujų pašalinta anglis būtų saugoma, kad niekada nepatektų į atmosferą. Šio projekto apimtis apsiribojo įrodymais, kad skruberis gali surinkti CO2 laive. Modifikuota "PureSOx" sistema galėjo sugerti CO2 iš pagalbinių dyzelinių variklių uoste, veikdama uždaro ciklo režimu.

"Norint pasiekti TJO šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio mažinimo tikslus, reikės tiek trumpalaikių, tiek ilgalaikių sprendimų", - sako Diksas. "Kol CCS bus galima naudoti jūroje, reikia dar daug tobulinti, tačiau šie preliminarūs bandymai parodė, kad šis metodas turi aiškų potencialą. Nors "PureSOx" sukurta SOx šalinti, ji parodė, kad gali šalinti CO2, veikdama uždaro ciklo režimu."

Bendradarbiavimas kovojant su klimato kaita

Tyrimai su NMRI Japonijoje yra vienas iš daugelio "Alfa Laval" projektų, kuriuose daugiausia dėmesio skiriama tvarumui. "Alfa Laval" yra koalicijos "Getting to Zero Coalition" narė ir "Maersk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping" strateginė partnerė. Be to, "Alfa Laval" bandymų ir mokymo centre Olborge (Danija) vyksta daug bendradarbiavimo projektų.

"Norint sumažinti anglies dioksido išmetimą jūrų pramonėje, reikės ne tik naujų degalų, bet ir įvairių išmetamųjų teršalų mažinimo technologijų", - sako Diksas. "Vienintelis būdas pasiekti šį šuolį - kartu ieškoti galimybių visoje pramonėje ir visame pasaulyje. Mes, "Alfa Laval", didžiuojamės galėdami prisidėti savo patirtimi, technologijomis ir plėtros ištekliais."

 

"Alfa Laval"

"Alfa Laval" veikia energetikos, jūrų, maisto ir vandens srityse ir siūlo savo patirtį, gaminius ir paslaugas įvairioms pramonės šakoms maždaug 100 šalių. Bendrovė siekia optimizuoti procesus, atsakingai augti ir siekti pažangos - visada deda papildomas pastangas, kad padėtų klientams siekti verslo tikslų ir tvarumo tikslų.

Naujoviškos "Alfa Laval" technologijos skirtos medžiagoms valyti, gryninti ir pakartotinai naudoti, taip skatinant atsakingesnį gamtos išteklių naudojimą. Jos prisideda prie didesnio energijos vartojimo efektyvumo ir šilumos atgavimo, geresnio vandens valymo ir mažesnio išmetamų teršalų kiekio. Taigi "Alfa Laval" ne tik spartina savo klientų, bet ir žmonių bei planetos sėkmę. Kiekvieną dieną pasaulis tampa geresnis. Viskas dėl "Advancing better™".

"Alfa Laval" turi 16 700 darbuotojų. 2020 m. metinė apyvarta siekė 41,5 mlrd. Švedijos kronų (apie 4 mlrd. eurų). Bendrovės akcijos kotiruojamos Nasdaq OMX biržoje.